De la ACE la Carp Spirit

victor-costache.jpg Victor Costache

Victor Costache este un pescar specializat in pescuitul crapilor mari. Prefera lacurile cu un anumit grad de dificultate. Pasionat de aspectele tehnice, stiintifice ale pescuitului. Autor de articole pe diverse teme de pescuit la crap. Realizator al seriilor de filme "Pescuitul crapului" si "Produse sub lupa", in colaborare cu magazinul MarelePescar.

Data: 21 martie 2021 0 comentarii

CARP SPIRIT BOILIE BEAK POINT

Schimbarea monturilor si momelilor a redus numarul "castravetilor" ajunsi in minciog, dar faptul ca au continuat sa vina pe toate lansetele imi spunea ca sunt inca acolo si trebuia sa nadesc, sa intretin zonele in care aveam monturile. Se mai nimerea cate un crap printre tenii hrapareti, dar pentru subiectul articolului de fata frecventa trasaturilor conteaza mai mult decat pestii in sine. De ce? Pentru ca stiam din trecut ca dupa fiecare ten, indiferent de marime, trebuie sa schimb carligul Krank. Chiar daca am redus numarul prezentarilor, mi-am dat seama ca nu-mi ajung carligele pana la finalul partidei, exceptand eventualele schimbari drastice fie in comportamentul tenilor, sa se duca in alta parte, fie in strategia mea, sa nu mai nadesc, sa schimb monturile cu unele si mai selective etc. Varianta sa plec de pe balta ca sa cumpar carlige iesea din discutie. M-am uitat in trusa, am revazut, ca de fiecare data cand deschideam capacul, carligele Carp Spirit Razor Point aliniate si mi-am zis "asta e, voi pescui cu ele". Daca era sa pierd cativa "castraveti" pentru ca nu mai foloseam Krank, n-ar fi fost nicio paguba. Am legat cateva carlige BBP (Boilie Beak Point) - am considerat ca sunt cele mai apropiate, ca forma, de Krank - si am replantat lansetele. N-a trecut mult timp si a venit primul "castravete" la BBP. Era intepat exact cum a recomandat doctorul. Verific varful. Ascutit. Alt ten pe aceeasi lanseta, la fel, intepat regulamentar, si varful tot ascutit. Al treilea peste intepat cu acelasi carlig a fost un crap comun apreciat din ochi pe la 13kg (pestii pe care ii evaluez sub 15kg nu-i cantaresc). Si acesta era intepat, la fel ca tenii anteriori, in mijlocul buzei de jos. Varful carligului, tot ascutit. Cu toate astea, am decis sa-l inlocuiesc. Interesant este ca si pe celelalte lansete am avut experiente similare: pestii bine intepati si carligele nu necesitau inlocuire decat dupa al treilea, al patrulea peste sau mai multi. Surpriza, una placuta era ca nu mai trebuia sa schimb carligul dupa fiecare "castravete", cum era in cazul carligelor Krank. Cum pestii care ma interesau in mod special, exemplarele capitale din Sectorul B, intarziau sa apara, m-am gandit ca, avand in vedere frecventa trasaturilor, este un moment potrivit sa testez si alte modele de carlige Carp Spirit. Cunosteam carligele, pescuisem cu ele si inainte, cand pe cutie scria ACE, dar voiam sa vad cum se comporta si celelalte modele. Mai aveam in trusa CXS (Continental eXtra Strong), MCS (Medium Curve Shank) si SRC (Stiff Rig/Chod). Pescuiam exclusiv cu momeli scufundatoare, asa ca am ales doar CXS si MCS. Surpriza placuta de mai devreme avea sa devina si mai placuta vazand ca nici cu aceste carlige nu pierdeam pesti si, la fel ca la BBP, varful rezista mai multe capturi.

De_la_ACE_la_Carp_Spirit_5

Daca pana la aceasta partida nu ma vedeam pescuind cu alte carlige decat Krank, pe masura ce orele treceau si modelele Razor Point isi pastrau varful ascutit si, in acelasi timp, nu pierdeam pesti, imi era din ce in ce mai clar ca voi trece de la Krank, la unul sau mai multe dintre modelele Carp Spirit. Eram abia la prima partida a sezonului si aveam cutia plina de carlige Razor Point. Ramanea sa ma conving, in partidele care urmau, daca a fost doar o intamplare sau chiar am gasit un inlocuitor mai confortabil decat Krank. Avand in vedere ca varful carligelor BBP, MCS si Continental XS se pastreaza mai bine decat la Krank, inseamna ca voi consuma mai putine carlige de-a lungul sezonului, deci, per total, voi cheltui mai putin folosind carlige Razor Point. Confortul vine din faptul ca nu mai trebuie sa schimb atat de des carligul, fapt care inseamna si economie la buget: mai putine carlige legate, mai putini bani cheltuiti pe firele de carlig. N-as vrea sa se inteleaga ca aprecierea mea pentru modelul Krank a disparut sau s-a diminuat. Exceptand faptul ca nu exceleaza la capitolul rezistenta varfului, Korda Krank este un carlig aparte si versatil, caruia nu-i aduc niciun repros. Are o forma unica, inteapa foarte bine, protejeaza gura pestelui si l-am folosit cu succes cu orice tip de momeala (scufundatoare, critic echilibrata sau pop-up). Din nimereala - noroc cu „castravetii" - am ajuns sa refolosesc carligele pe care le stiam si pe care, la fel ca in cazul Krank, le-am apreciat foarte mult, dar de care ma "despartisem", daca stau sa ma gandesc, fara sa am un motiv real, rational. Atasamentul meu pentru Krank a venit si s-a consolidat in timp datorita faptului ca nu am mai pierdut pesti. Vazand ca, folosind nu unul, ci alte trei modele de carlige, se intampla acelasi lucru, toate trasaturile se finalizeaza cu pesti in minciog, am inceput sa ma intreb daca nu cumva rata de 100% pesti capturati avea alta explicatie, nu carligul. Cum se zice, am dat filmul inapoi cu cativa ani, pana la momentul la care am inceput sa folosesc Krank. Am realizat ca tot atunci am facut cateva schimbari pe traseul inaintas-carlig, avand ca scop imbunatatirea mecanicii monturii si o mai buna semnalizare a trasaturii. Despre unele elemente, cum ar fi montura combi, am vorbit in articolele anterioare. Despre altele... va urma.

De_la_ACE_la_Carp_Spirit_6

In partidele ulterioare am folosit exclusiv carlige Carp Spirit. Rezultatele au fost similare cu ce am experimentat la prima partida: fara pesti ratati si varful mult mai rezistent comparativ cu carligele Korda. La finalul sezonului, dintre cele trei modele, am ajuns la concluzia ca BBP este carligul bun la toate, iar daca tin neaparat sa am carlige specializate, folosesc MCS pentru monturile de pop-up, iar Continental XS atunci cand vreau siguranta pe care ti-o da un carlig foarte solid. In plus, Carp Spirit a lansat recent un nou carlig, in doua variante: V-Curve si V-Curve XS. Aceste carlige se apropie si mai mult de Krank, ca forma si, in special, datorita constructiei off-set, care inseamna ca varful nu este in acelasi plan cu tija. Urmeaza sa le incerc in sezonul care sta sa inceapa si sa vad cum se comporta, comparativ cu celelalte modele.

Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

Postarea unui mesaj inseamna acceptarea tacita a continutului acestui Regulament. Sunteti responsabili pentru continutul mesajelor pe care le postati. Mesajele pot fi moderate. Orice abatere de la Regulament va duce la stergerea sau modificarea mesajului postat. Mesajele vor fi publicate doar dupa aprobare.

0 comentarii Adauga comentariu
Magazin Pescuit MarelePescar Lacul Varlaam Baitshop 3 Lacul Paulesti Lacul Horgesti Okuma