Furtuna la Periprava

vlad-pavlovici.jpg Vlad Pavlovici

Vlad Pavlovici este unul dintre cei mai cunoscuti pescari de crap din Romania.
A publicat sute de articole, traduceri si interviuri care au avut o influenta majora asupra scenei crapiste din tara. Este responsabil de introducerea pe piata din Romania a numerosi producatori britanici de echipamente si nada.
Colaboreaza cu lacuri si firme de prestigiu in calitate de consultant. Realizator de emisiuni TV.

Data: 13 octombrie 2013 5 comentarii

LUNI - IN BATAIA VANTULUI

Luni dimineata a inceput ploaia. Ploua marunt, vantul era inca moale, nimic nu parea alarmant. Se facuse frig, insa, iar deasupra lacului aparusera stoluri de lastuni care muscareau la cateva palme deasupra apei. Baraca invelita in stuf in care stateam nu avea usa - usa fusese inlocuita cu un celofan gros, care se scutura de la vant. Dupa pranz, vantul s-a intensificat si valurile au devenit incomode. Aveam o barca lunga, metalica, usoara, pe care vantul o lovea lateral, proiectand-o cu o asemenea viteza incat ti se parea ca zbori peste apa. Ca sa duc montura spre balizele Atropa puse la 230m, intorceam varful barcii in vant, turam motorul la maxim si plecam intr-o deriva controlata, la 45 de grade fata de locul in care voiam sa ajung, facand un ocol larg, care golea trei sferturi din firul de pe tambur. Dupa ce ma aliniam cu balizele, intorceam barca pe directia vantului, opream motorul si lasam vantul sa ma conduca spre zona nadita. Aici plantam montura din mers, aruncam doua maini de boiliesuri peste ea si plecam spre mal.

Furtuna la Periprava 3

Drumul de intoarcere era cel mai greu. Puneam motorul la turatie mica si incercam sa vaslesc, ca sa economisesc baterie. Nicio sansa! Vantul batea dintr-o parte, valurile zgaltaiau barca usoara si, desi trageam de vasle cu forta, nu reuseam sa inaintez. Turam din nou motorul si barca sarea de pe un val pe altul, lovind cu botul intr-o cascada de stropi. Corectam directia din vasle, stand pe mijlocul barcii ca s-o echilibrez. Nivelul bateriei scadea vertiginos. Vantul continua sa creasca si te facea atent la haine si incaltaminte. Daca la inceput ma urcam in barca imbracat gros si cu o pereche de cizme, acum plecam pe apa cu haine subtiri si incaltat cu ghete, pe care sa le pot scoate rapid in eventualitatea in care barca s-ar fi rasturnat.

Furtuna la Periprava 4

Lastunii dadeau semne ca venea furtuna. Unii cautau sa se adaposteasca in baraca, strecurandu-se pe langa folia de celofan din usa, altii lancezeau pe nisipul de langa mal. Erau atat de amortiti de frig, incat te puteai apropia de ei la un metru. Cerul se innegrise, disparusera si ultimele petice de lumina la orizont. Am baricadat usa cu folia infipta printre maldarele de stuf, am urcat barca pe mal, am ancorat rod-pod-ul de ponton cu talpi si cuie pe fiecare picior. Apasate de vant, barele rod-pod-ului se inclinasera, iar firele plecau in directii stranii. Prognozele erau sumbre. Doar ciortanii de 10kg pareau incantati de vremea rea si foamea lor crestea proportional cu furtuna. Nici macar o montura cu trei boiliesuri de 24mm si 3-4cm distanta de la boiliesuri la carlig nu-i tinea la distanta. Ceva se schimbase totusi, acum prindeam crapi de 13-14kg cu o oarecare frecventa.

Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

Postarea unui mesaj inseamna acceptarea tacita a continutului acestui Regulament. Sunteti responsabili pentru continutul mesajelor pe care le postati. Mesajele pot fi moderate. Orice abatere de la Regulament va duce la stergerea sau modificarea mesajului postat. Mesajele vor fi publicate doar dupa aprobare.

5 comentarii Adauga comentariu

Stoica Dragos

9 februarie 2014

Va felicit pentru pasiunea pe care o puneti in articolele dvs ... o reala placere sa le citesti ... tineti-o tot asa ...

Catalin

30 octombrie 2013

Impresionant!! Citind articolul m-am simtit de parca am fost acolo cu voi...de fapt am aceeasi senzatie cand citesc toate articolele d-lui Vlad. Respect maestre!!

Brad

14 octombrie 2013

Felicitari si respect.....pentru capturi,conditiile indurate si felul in care ai reusit sa ne faci sa visam la o partida acolo....

Matei

Foarte frumos scris, parca ar fi o poveste. Felicitari

alin

13 octombrie 2013

Foarte reusit articolul, parca am fost participant la partida de pescuit in timp ce l-am parcurs. Felicitari!

Magazin Pescuit MarelePescar Lacul Varlaam Baitshop 3 Lacul Paulesti Lacul Horgesti Okuma