Horgesti - oameni si pesti

victor-costache.jpg Victor Costache

Victor Costache este un pescar specializat in pescuitul crapilor mari. Prefera lacurile cu un anumit grad de dificultate. Pasionat de aspectele tehnice, stiintifice ale pescuitului. Autor de articole pe diverse teme de pescuit la crap. Realizator al seriilor de filme "Pescuitul crapului" si "Produse sub lupa", in colaborare cu magazinul MarelePescar.

Data: 21 noiembrie 2021 3 comentarii

STANDUL 23

Sunt persoane, locuri si intamplari care iti raman intiparite in minte, dar cele cu adevarat speciale iti raman in inima. Lacul Horgesti, oamenii pe care i-am cunoscut acolo si, bineinteles, pestii sunt din aceasta categorie aparte. Am pescuit la Horgesti in mai 2021 - prima mea partida pe acest lac. Planificasem partida cu mai bine de sase luni in urma. Cand s-a ivit oportunitatea de a merge impreuna cu Vlad Pavlovici, care urma sa filmeze pe lac, n-am stat pe ganduri. Pe langa faptul ca Horgesti are exemplare mari de crap, ma incita in egala masura ca voi putea pescui din mana. Setul meu de lansete si mulinete pentru pescuit lansat nu mai vazuse malul apei de vreo trei ani, timp in care am pescuit doar plantat, cu lansete mai scurte si mulinete cu tambur mai adanc potrivite acestui stil de pescuit. Pentru pregatirea partidei, am cerut informatii de la cei care au mai pescuit pe Horgesti, doar ca toti pescuisera plantat si niciunul pe standurile din coada lacului, unde urma sa mergem noi. Ramasese sa vorbesc si cu Mihai Perianu, el fiind cel mai indicat, deoarece pescuise lansat pe acest stand si avusese rezultate notabile. Planul era sa-i dau un telefon cu cateva zile inaintea partidei, ca sa am informatii proaspete. Numai ca, in febra pregatirilor am uitat sa-l mai sun.

Horgesti_-_oameni_si_pesti_2

Cu toate ca vazusem in filmele lui Vlad ca Horgesti este un lac frumos, cand am ajuns pe standul 23 am constatat ca "viata bate filmul". Ce-am simtit atunci n-am mai experimentat pe niciun alt lac autohton sau din afara tarii. Peisajul, atmosfera, intinderea de apa din fata, standul - o pajiste in mijlocul careia se afla o casuta - si faptul ca eram singur, departe de alti pescari, imi creau senzatia ca am propriul lac la dispozitie. A nu se intelege ca nu era nimeni pe lac. Dimpotriva, toate standurile de pe malul pe care stateam (malul vestic) erau ocupate. Doar ca, fiind pe ultimul stand al lacului, eram la 300m de cel mai apropiat stand, pe care se instala Vlad. Vis-a-vis, nu era nimeni, iar in dreapta nu mai era niciun stand, doar o delta cu apa mica si perdele de stuf. Era ca si cum as fi fost singur pe tot lacul. Parca eram intr-un film stiintifico-fantastic, experimentand dilatarea timpului. Ma instalam in ritmul obisnuit, dar aveam impresia ca timpul curge mai lent, ca ma asteapta. Sentimentul placut pe care mi-l transmitea locul era amplificat de faptul ca urma sa stau acolo o saptamana si ceva. Bucuria partidei era mai mare decat de obicei, deoarece pescuitul lansat imi lipsise atata timp si abia asteptam sa aud zgomotul lansetei taind aerul. Cumva, stiam ca va fi o partida memorabila. Inceputul n-a fost insa deloc cum ma asteptam.

Horgesti_-_oameni_si_pesti_1

Pe cat de frumos a inceput partida, pe atat de repede s-a transformat in ceea ce parea sa fie o catastrofa. Ca sa testez produse noi, imi cumparasem mai multe fire textile pentru inaintas. Am pus un plumb de 130g pentru sondat apa si am facut prima aruncare cu pluta de marcaj. Am intins firul, am slabit frana mulinetei si am tras de doua ori de fir pana la semnul de 50cm de pe blanc. Asteptam ca pluta sa iasa la suprafata pentru a masura adancimea apei. Apoi, folosind telemetrul, puteam sa aflu distanta pana la marker. Pluta nu si-a facut aparitia. Am incercat s-o recuperez, dar nu se misca. M-am gandit ca se afundase in mal, dar sa nu se miste deloc? Am tensionat si mai mult firul si am simtit ca s-a eliberat. Doar ca se eliberase de tot. Firul venea spre mal fara marker. L-am recuperat si am constatat ca nu se rupsese, ci se desfacuse de la nod. Firul de inaintas avea un strat lucios si nodul cedase, desi il verificasem inainte de aruncare. Am luat un alt fir textil, alta pluta de marcaj - intotdeauna am mai multe la mine - si un plumb mai usor, de 115g (4oz). Am lansat, am pus mana pe tambur si am oprit firul chiar inainte de contactul cu apa, ca sa reduc viteza plumbului si sa nu-i permit sa se ingroape in mal. De data asta, marker-ul a iesit la suprafata, masurand adancimea apei in jur de 1m. Acum mi-am dat seama de ce plumbul de 130g, fara stop la intrarea in apa, se infipsese in substrat atat de tare, incat nu l-am mai putut scoate. Am continuat sa sondez, adancimea apei varia intre 70cm si 1,4m. Peste tot, substrat malos. Nu aveam nicio problema cu faptul ca apa nu era adanca, crapii veneau in zona cu apa mica din fata mea pentru depunerea icrelor. Nu aveam o problema nici cu faptul ca substratul era moale in zonele pe care le-am sondat. Pestii din lac erau sanatosi si se dezvoltau fara a fi furajati, concluzia logica fiind ca malul continea hrana. Problema era stopul pe tambur. Fara stop pe tambur, plumbul se infigea in mal si doar cu greu il mai puteai scoate. Stopul pe tambur nu functiona insa decat ocazional, pentru ca vantul batea cu putere din lateral si firul facea burta. A pune stop pe lansetele de pescuit asa cum trebuie, pentru a evita ca plumbul sa se afunde in mal, tinea mai mult de hazard decat de pricepere. Vantul batea perfect si impingea pestele catre mine, dar imi era greu sa pescuiesc lansat cu plumbi grei intr-o apa atat de mica.

Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

Postarea unui mesaj inseamna acceptarea tacita a continutului acestui Regulament. Sunteti responsabili pentru continutul mesajelor pe care le postati. Mesajele pot fi moderate. Orice abatere de la Regulament va duce la stergerea sau modificarea mesajului postat. Mesajele vor fi publicate doar dupa aprobare.

3 comentarii Adauga comentariu

Adrian Trifan

30 aprilie 2022

Horgești ? Piatra de încercare a fiecarui pescar și nu pentru ori ce pescar. Vrut-am să poposesc pe aiste meleaguri și să înmoi câteva boilies-uri dar nu poci. Am schimdat vechile lansete din doua tronsoane cu unele cu trei din cauza transportului. Aici, ? , nu am înteles, dece nu sunt acceptate. Se pescuiește cu alea din două, dar dintro bucată ? Nimeni nu mi-a dat un răspuns logic. Dece ? La fel, dece nu ai voie cu momeli naturale. In fine . Eu sper să se clarifice în regulament, reguli ce frizează logica. Fir de zalchin întins și să v-o tragă la fund !

Chelaru Cătălin

22 noiembrie 2021

Foarte frumos articolul!De și Lacul Horgesti este un lac dificil,totodată e și un lac cu foarte multe surprize.Aici poți prinde pești foarte frumoși,bătăioși și sănătoși.Chiar îți poți întrece chiar și vechiul PB.Fire zbuciumate,partide ,drill-uri și capturi frumoase vă urez!!!

Alin

Foarte frumos relatata experienta, Horgestiul este un lac foarte dificil pentru multi unde de altfel partidele de 24 h -28h nu prea isi au rostul cum a fost cazul meu de altfel. Va salut din nou, baiatul care a intrat dupa dumneavoastra pe stand caruia i-ati oferit plumbii trilop :-)

Magazin Pescuit MarelePescar Lacul Varlaam Baitshop 3 Lacul Paulesti Lacul Horgesti Okuma