Horgesti - oameni si pesti

victor-costache.jpg Victor Costache

Victor Costache este un pescar specializat in pescuitul crapilor mari. Prefera lacurile cu un anumit grad de dificultate. Pasionat de aspectele tehnice, stiintifice ale pescuitului. Autor de articole pe diverse teme de pescuit la crap. Realizator al seriilor de filme "Pescuitul crapului" si "Produse sub lupa", in colaborare cu magazinul MarelePescar.

Data: 21 noiembrie 2021 3 comentarii

PRIMELE CAPTURI

Avand in minte ce vazusem in filmele facute de Vlad pe acest lac, am decis sa nadesc cu "farfurii de nada" ceva mai extinse, sa le zic "platouri de nada". Pe toate lansetele am nadit cu boilies de 15mm (Complex-T, The Source si Red-Amo). La o ora si ceva dupa ce terminasem de plantat, una dintre lansetele de la stuf aduce primul crap comun, aproximat la vreo 13kg. In scurt timp, cealalta lanseta de la stuf "se trezeste" si ea cu un crap comun de pana in 15kg. Constatam, pentru a nu stiu cata oara, ce simplu este pescuitul cand faci ce trebuie. Pui montura unde sunt pestii, nada si momeala isi fac treaba, montura functioneaza si pestele ajunge in minciog. Cu toate ca zona stufului a dat rezultate imediat, am lasat celelalte lansete pe balizele puse pe apa libera, ca sa vad ce se intampla pana a doua zi. Noaptea, am luat o oglinda de 15kg la stuf si un comun de 15kg pe lanseta cea mai departata din larg. Duminica dimineata, am replantat lansetele si am nadit. Pana seara, n-a fost nicio miscare. Ma pregateam sa-mi iau lanterna, ca sa fiu echipat pentru o trasatura, cand statia a inceput sa sune. Era lanseta din larg - cea mai indepartata. Pestele a facut un ocol mare spre dreapta, in zona cu stuf. Nu era nicio problema in larg, fiindca nu stiam sa fie agataturi, dar apa era atat de mica, incat a trebuit sa-mi pun cizmele-piept si sa intru in lac 15-20 de metri ca sa pot scoate pestele. Il aduc la minciog, era o oglinda frumoasa. Pun pestele in saltea, montez trepiedul, agat sling-ul de cantar (cu tara facuta)... 23,2kg. L-am fotografiat in lumina slaba de seara si i-am dat drumul.

Horgesti_-_oameni_si_pesti_9

Peste noapte, am mai prins un peste pe una dintre lansetele de la stuf. Avea in jur de 12kg. Drilul l-am facut ca prin vis. Buimac de somn, parca ma controla cineva de la distanta. Am lasat pestele in minciog la cativa metri de mal, in apa, am slabit frana mulinetei si m-am dus sa pun lanseta pe rod pod. Apa fiind foarte mica la mal, eram obligat sa-mi pun cizmele si sa intru in apa la fiecare peste. Aveam cizmele piept, nu era problema. Problema a fost alta. Dupa ce am eliberat pestele, m-am dus sa pregatesc lanseta si... surpriza! Nu mai aveam fluturele mulinetei. Ametit de somn, slabisem frana prea mult si fluturele cazuse in apa. Sansele de a-l gasi erau minime. L-am cautat a doua zi dimineata, imediat ce s-a luminat. Degeaba. Partida continua sa-mi ofere "una calda" si "una rece". Am inlocuit mulineta fara fluture cu mulineta pentru nadire. Pe tamburul de rezerva aveam fir monofilament. Mihai mi-a adus barca pneumatica, motorul si bateria. Am replantat lansetele si, la scurt timp, am avut din nou trasatura. N-am simtit nimic deosebit in dril. Ma gandeam ca este un alt crap "de pluton", in plaja de 10-15kg, dar mi-am schimbat parerea cand l-am vazut aproape de mal. Acul cantarului s-a oprit la 22kg fix. L-am rugat pe Mihai sa-mi faca poze cu captura. Ma pregateam sa-i spun ce si cum, dar n-am apucat sa incep "trainingul", ca l-am vazut cum manevreaza aparatul si mi-am dat seama ca stia ce avea de facut. A fost cea mai scurta sesiune foto de care am avut parte vreodata. Eram oarecum circumspect si, din principiu, nu eliberez pestele pana nu văd pozele. Cand le-am verificat, erau bune sau foarte bune (focus, expunere, compozitie). M-am uitat la gura pestelui sa vad daca necesita ingrijire si l-am eliberat. I-am multumit lui Mihai pentru felul in care a decurs sedinta foto si pentru cum au iesit fotografiile.

Horgesti_-_oameni_si_pesti_10

Pana la finalul partidei, s-au mai intamplat si bune, si rele, la fel ca si pana atunci. Am mai prins pesti, dar niciunul peste 20kg. Cei mai mari, in jur de 16-17kg. Am testat un navomodel pe care mi l-a adus un prieten si am plantat cu el, insa dupa ce i s-a descarcat bateria am constatat ca incarcatorul nu functioneaza. Așa că, după doar două zile, am tras navomodelul "pe dreapta", pana am primit un alt incarcator si o noua baterie. Mi-am agatat pantalonii impermeabili intr-un gard de sarma si am "reusit" sa iau firul unei lansete in motor cand ma intorceam la mal, dupa o replantare. Aici eram cu lectia invatata. Aveam cheia de 13 in barca si o foarfeca pentru a taia firul, dacă era cazul. Am oprit motorul, l-am ridicat din apa, am desfacut elicea (cu mare grija sa nu pierd stiftul care o tine), am eliberat firul, am pus elicea la loc si totul a revenit la normal. E bine sa ai intotdeauna o cheie la tine ca sa poti desface elicea si e bine s-o desfaci imediat ce ti-ai dat seama ca ai luat firul. Altfel, exista riscul sa strici motorul.

Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

Postarea unui mesaj inseamna acceptarea tacita a continutului acestui Regulament. Sunteti responsabili pentru continutul mesajelor pe care le postati. Mesajele pot fi moderate. Orice abatere de la Regulament va duce la stergerea sau modificarea mesajului postat. Mesajele vor fi publicate doar dupa aprobare.

3 comentarii Adauga comentariu

Adrian Trifan

30 aprilie 2022

Horgești ? Piatra de încercare a fiecarui pescar și nu pentru ori ce pescar. Vrut-am să poposesc pe aiste meleaguri și să înmoi câteva boilies-uri dar nu poci. Am schimdat vechile lansete din doua tronsoane cu unele cu trei din cauza transportului. Aici, ? , nu am înteles, dece nu sunt acceptate. Se pescuiește cu alea din două, dar dintro bucată ? Nimeni nu mi-a dat un răspuns logic. Dece ? La fel, dece nu ai voie cu momeli naturale. In fine . Eu sper să se clarifice în regulament, reguli ce frizează logica. Fir de zalchin întins și să v-o tragă la fund !

Chelaru Cătălin

22 noiembrie 2021

Foarte frumos articolul!De și Lacul Horgesti este un lac dificil,totodată e și un lac cu foarte multe surprize.Aici poți prinde pești foarte frumoși,bătăioși și sănătoși.Chiar îți poți întrece chiar și vechiul PB.Fire zbuciumate,partide ,drill-uri și capturi frumoase vă urez!!!

Alin

Foarte frumos relatata experienta, Horgestiul este un lac foarte dificil pentru multi unde de altfel partidele de 24 h -28h nu prea isi au rostul cum a fost cazul meu de altfel. Va salut din nou, baiatul care a intrat dupa dumneavoastra pe stand caruia i-ati oferit plumbii trilop :-)

Magazin Pescuit MarelePescar Lacul Varlaam Baitshop 3 Lacul Paulesti Lacul Horgesti Okuma