Gyula Bedo scrie:
Adresez acest topic in primul rand celor cu experienta de field tester / consultant care au facut sau fac parte dintr-o echipa de promovare pentru oricare producator / distribuitor de nade
Poate ca ar trebui sa ne lamurim in primul rand ce se intelege prin "field-tester".
In principiu, un field-tester e un "pilot de incercare" pentru o anumita nada sau un anumit ingredient. Adica un om care stie cum se testeaza un produs in domeniul nadelor si care isi sacrifica timpul de pescuit ca sa verifice felul in care se comporta produsul. Testele pot dura saptamani sau luni si urmaresc o evaluare obiectiva a produsului. Cred ca Bill Cottam spunea undeva, intr-un interviu, ca il intereseaza sa colaboreze cu oameni care nu ezita sa-i dea vesti proaste. O firma nu asteapta laude din partea unui field-tester, asteapta informatii utile, pe baza unor teste relevante. Un astfel de field-tester e un pescar cu o competenta valoroasa pentru firma si poate fi platit - sub o forma sau alta - pentru serviciile lui.
In paralel, s-a dezvoltat si field-testingul ca strategie de promovare. De exemplu, o firma poate lansa pe piata un produs nou pe care, intr-o prima instanta, il pune la dispozitia unui numar de clienti cu rol de field-tester, la un pret redus. Clientii sunt rugati sa trimita feedback firmei, in urma partidelor cu produsul respectiv. Chiar daca field-testingul e complet relativ, in sensul ca oricine poate deveni field-tester, iar firma nu are o relatie solida cu field-testerii si nu poate controla nimic din ce fac ei, nu e imposibil sa apara si informatii utile de la unii dintre field-testeri. Nu e insa un field-testing in adevaratul sens al cuvantului.
Partea de promovare a produsului nu are legatura cu field-testingul. Sunt domenii de competenta separate.