Rebelcell 12v 50Ah
Evaluare
  • 4.5/5

PRO

  • dimensiuni si greutate mici 
  • performante bune indiferent de gradul de incarcare al bateriei
  • numar mare de cicluri incarcare-descarcare 
  • incarcare rapida (sub 6 ore)

CONTRA

  • pret initial de achizitie mare
  • hidroizolatia 

Rebelcell 12v 50Ah

victor-costache.jpg Victor Costache

Victor Costache este un pescar specializat in pescuitul crapilor mari. Prefera lacurile cu un anumit grad de dificultate. Pasionat de aspectele tehnice, stiintifice ale pescuitului. Autor de articole pe diverse teme de pescuit la crap. Realizator al seriilor de filme "Pescuitul crapului" si "Produse sub lupa", in colaborare cu magazinul MarelePescar.

Data: 13 decembrie 2017 1 comentariu

GREUTATE SI AUTONOMIE

 

Toate astea m-au determinat sa caut alte tipuri de baterii. Auzisem de tehnologii diferite (gel, litiu-ion, litiu-polimer) si ma intrebam daca nu exista un acumulator proiectat pentru motoare electrice care sa fie mai usor si sa ofere performante comparative cu cel pe plumb. Pentru mine, principalul inconvenient al bateriei pe plumb il reprezenta greutatea, respectiv riscurile la care te expui cand ridici si cari o baterie de 30kg. Riscurile constau in suprasolicitarea articulatiilor (maini si picioare) si a coloanei vertebrale.

In urma cautarilor si analizei specificatiilor tehnice ale mai multor produse, m-am oprit asupra bateriei Rebelcell 12v 50Ah. Desi in fisa tehnica se mentiona ca bateria este echivalenta cu una plumb-acid de 105Ah, m-am gandit initial ca asta nu poate fi decat un text de reclama pentru cei mai putin informati. Am ridicat problema celor de la Rebelcell si, desi explicatiile si asigurarile lor nu m-au convins pe deplin, am decis totusi sa o cumpar.

Rebelcell_2

Cand am vazut si, mai ales, cand am ridicat pentru prima data bateria, m-am gandit ca nu voi regreta achizitia, chiar daca nu va fi comparabila ca performante cu bateria pe care o aveam. Era aproape de doua ori mai mica si cantarea doar 5kg, fata de cele 30kg ale bateriei pe plumb.

A venit apoi primul test in conditii reale: o zi rece de martie. Temperatura abia daca trecea de zero grade si batea un vant moderat. Pe barca, aveam un motor de 40lbs si un sonar care se alimentau de la baterie. Am stat pe apa ceva mai mult de patru ore, mergand continuu cu motorul la 50% (in mod normal, il folosesc pe la 30-40% si foarte rar peste 50%) si cu sonarul pornit in tot acest timp. Cand am iesit de pe apa, nivelul bateriei era undeva la peste 20%. Nivelul de incarcare era indicat de 5 leduri, ultimul led, cel rosu, fiind aprins in permanenta, iar dupa ce am ajuns la mal, dupa cateva zeci de secunde s-a aprins si penultimul led verde.

Rebelcell_1

Eram pe deplin multumit, mai ales ca n-am simtit nevoia sa cresc turatia motorului, asa cum trebuia sa fac la bateria pe plumb cand bateria incepea sa scada si voiam sa am aceeasi viteza de deplasare. Cu alte cuvinte, pe langa faptul ca autonomia era foarte buna, se adeverea inca unul dintre lucrurile pe care mi le spusesera cei de la Rebelcell, faptul ca, spre deosebire de acumulatorii pe plumb, la tehnologia litiu-ion tensiunea nu scade sub 12v pe masura ce acumulatorului se descarca. Asta si pentru ca acumulatorul Rebelcell are 16,8v atunci cand este incarcat complet.

 

Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

Postarea unui mesaj inseamna acceptarea tacita a continutului acestui Regulament. Sunteti responsabili pentru continutul mesajelor pe care le postati. Mesajele pot fi moderate. Orice abatere de la Regulament va duce la stergerea sau modificarea mesajului postat. Mesajele vor fi publicate doar dupa aprobare.

1 comentariu Adauga comentariu

NIKI

2 decembrie 2018

Ar putea cineva să-i spună și la ce preț se comercializează ?

Magazin Pescuit MarelePescar Lacul Varlaam Baitshop 3 Lacul Paulesti Lacul Horgesti Okuma