• Mulineta e construita pe platforma Ultegra XTD
  • Dupa un sezon de folosire intensa, uzura e minima
  • Galetul e imbunatatit in comparatie cu Ultegra XTD
  • Posibilitati de customizare care ajuta mulineta

Shimano SpeedMaster XTC

Vlad Pavlovici este unul dintre cei mai cunoscuti pescari de crap din Romania.
A publicat sute de articole, traduceri si interviuri care au avut o influenta majora asupra scenei crapiste din tara. Este responsabil de introducerea pe piata din Romania a numerosi producatori britanici de echipamente si nada.
Colaboreaza cu lacuri si firme de prestigiu in calitate de consultant. Realizator de emisiuni TV.

Data: 29 februarie 2020 0 comentarii

DE LA SPEEDCAST LA SPEEDMASTER

Recenzia de fata este al doilea material despre Shimano SpeedMaster 14000 XTC pe care CarpOnline il publica intr-un interval de cateva luni. In decembrie, Mihai Perianu facea o evaluare a mulinetei pe baza primului sezon de folosire. Mulinetele lui fusesera utilizate foarte mult atat la pescuit, cat si la antrenamente de casting, asa ca pe parcursul iernii Mihai a apelat la Mugurel Adascalitei pentru o revizie. Cu ocazia reviziei, am fotografiat angrenajele si l-am rugat pe Mugurel sa faca o analiza generala a mulinetei, din perspectiva materialelor si constructiei.

Shimano_SpeedMaster_XTC_2

Vlad Pavlovici:Mugurel, cum apreciezi schimbarile intervenite la SpeedMaster XTC fata de vechiul model Speedcast XTB?

Mugurel Adascalitei: Shimano Speedcast 14000 XTB a aparut in februarie 2016 ca varianta mai ieftina - datorita faptului ca nu avea tambur de rezerva - a modelului Ultegra 14000 XTC. Construit pe aceeasi platforma ca Ultegra XTC, Speedcast XTB a fost primul model de mulineta de tip Big Pit prin care Shimano ne anunta oarecum oficial ca renunta la sistemul Baitrunner Spool (baitrunner integrat in tambur), sistem pe care Shimano il lansase pe piata cu ani in urma si care era prezent pana atunci la modelele cu indicativ XT. Incepand cu Speedcast XTC, vom avea un singur tip de "fluture" de frana (drag knob) la toate mulinetele. Acest "fluture" era anterior folosit doar la modelele cu indicativ XS, care sunt teoretic concepute pentru surf casting. In realitate, orice model cu tambur long cast de la Shimano poate fi folosit foarte bine si la crap, chiar daca este prezentat de producator ca fiind destinat pescuitului marin de pe plaja.

Shimano_SpeedMaster_XTC_1

Odata cu aparitia modelului Ultegra XTD, in martie 2016, a fost creata o platforma noua, cu modificari de design si noi tehnologii implementate la nivel de angrenaje. Pe aceasta platforma s-au construit aproape toate mulinetele de crap Shimano de tip Big Pit aparute ulterior, mai putin modelul Aero Technium Mgs care ramane unic atat ca design, cat si ca specificatii, si modelele cu baitrunner clasic, pe spate, care au o platforma diferita. Tinand cont ca mulinetele Shimano au in general un ciclu de viata in jur de patru, cinci ani, era de asteptat ca Speedcast XTB sa fie scos din productie si inlocuit cu un model de generatie noua, realizat pe aceeasi platforma de Ultegra XTD.