Shimano SpeedMaster XTC
Evaluare
  • 4.5/5

PRO

  • Mulineta e construita pe platforma Ultegra XTD
  • Dupa un sezon de folosire intensa, uzura e minima
  • Galetul e imbunatatit in comparatie cu Ultegra XTD
  • Posibilitati de customizare care ajuta mulineta

Shimano SpeedMaster XTC

vlad-pavlovici.jpg Vlad Pavlovici

Vlad Pavlovici este unul dintre cei mai cunoscuti pescari de crap din Romania. 
A publicat sute de articole, traduceri si interviuri care au avut o influenta majora asupra scenei crapiste din tara. Este responsabil de introducerea pe piata din Romania a numerosi producatori britanici de echipamente si nada. 
Colaboreaza cu lacuri si firme de prestigiu in calitate de consultant. Realizator de emisiuni TV. 

Data: 29 februarie 2020 0 comentarii

SPEEDMASTER XTC VS ULTEGRA XTD

 

Vlad PavloviciCum se compara SpeedMaster XTC cu Ultegra XTD la nivel exterior - design, frana, galet, alte detalii?

Mugurel Adascalitei: Shimano SpeedMaster XTC a intrat in al doilea sezon pe piata din Romania, iar cei care au avut ocazia sa vada sau foloseasca mulineta  o considera foarte apropiata de Ultegra XTD, minus tamburul de rezerva. Vizual, asemanarea cu Ultegra XTD este evidenta, singura diferenta fiind nuanta de culoare. Ultegra XTD are corpul si rotorul negru, cu inflexiuni de gri-inox la tambur si pick-up, in timp ce SpeedMaster XTC are corp gri-albastru si tambur negru. Exista insa si o diferenta importanta la nivel exterior intre cele doua modele - SpeedMaster XTC are pick-up-ul integral metalic, la fel cum il avea Speedcast 14000 XTB si cum il are Ultegra XTD Spod. Cu alte cuvinte, nu mai avem acea bucsa neagra din plastic aflata langa galet, care a fost considerata un punct sensibil pentru ca se putea taia, mai ales la pescuit cu fire subtiri, daca nu erai atent ca firul sa calce pe galet. La SpeedMaster XTC, riscul ca piesele din ansamblul galetului sa fie taiate este mult diminuat, dar nu este exclus. In continuare, trebuie sa urmarim ca firul sa cada pe galet si sa fie tensionat inainte de a incepe recuperarea. La fel ca si Ultegra XTD, SpeedMaster XTC are tambur din aluminiu presat la rece, un tip de tambur pe care Shimano il numeste AR-C Spool, si manivela din aluminiu prelucrat.

Shimano_SpeedMaster_XTC_5

Vlad PavloviciAs vrea sa lamurim o controversa legata de frana mulinetei. Stii la ce ma refer...

Mugurel Adascalitei: Da, stiu. La SpeedMaster XTC, frana este de tip Instant Drag, la fel ca la Ultegra XTD. Pentru cei care nu sunt familiarizati cu specificatiile mulinetelor Shimano, exista doua tipuri de frana rapida. Primul tip este cel numit Instant Drag, adica frana instantanee. Paradoxal, nu este totusi cea mai rapida frana Shimano. Era cea mai rapida la data la care a aparut, de unde si numele, dar intre timp Shimano a produs un tip de frana si mai rapida, cu denumirea de Hi-Speed Drag. In momentul de fata, mulinetele de pe segmentul mediu de pret din portofoliul Shimano au Instant Drag, iar mulinetele premium au Hi-Speed Drag. La SpeedMaster XTC, a aparut o confuzie asupra tipului de frana rapida, pentru ca site-ul Shimano Europa a prezentat mulineta ca avand Hi-Speed Drag, ceea nu este corect. Mulineta are Instant Drag. Specificatia corecta este marcata pe mulineta, pe cutia mulinetei si apare in catalogul Shimano 2020. Este important sa explicam acest lucru pentru ca site-ul Shimano Europa a publicat o informatie gresita, care a fost preluata si de site-urile unor magazine.

Shimano_SpeedMaster_XTC_3

Vlad PavloviciCum se compara SpeedMaster XTC cu Ultegra XTD la nivel de angrenaje - constructie, materiale, alte aspecte?

Mugurel Adascalitei: Corpul si rotorul mulinetei sunt realizate din material compozit XT-7, care este robust si usor. SpeedMaster XTC foloseste noile tehnologii introduse in ultimii de Shimano: sistem X-SHIP, sistem G-Free Body (mutarea centrului de greutate al mulinetei cat mai aproape de lanseta si mana pescarului), Parallel Body (pozitionarea corpului mulinetei in paralel cu lanseta), sistem de asezare a firului Super Slow 5 combinat cu Aero Wrap II. Sunt lucruri despre care am mai vorbit in alte recenzii, prin urmare nu voi intra in detalii asupra lor. Numarul de rulmenti este acelasi ca si la Ultegra XTD, 4+1 A-RB, pozitionati astfel: doi rulmenti pe pinionul central de pe ax, doi rulmenti la pinionul conducator si, bineinteles, rulmentul de antiretur. Cei patru rulmenti sunt dublu capsulati si tratati anticoroziune. 

 

Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

Postarea unui mesaj inseamna acceptarea tacita a continutului acestui Regulament. Sunteti responsabili pentru continutul mesajelor pe care le postati. Mesajele pot fi moderate. Orice abatere de la Regulament va duce la stergerea sau modificarea mesajului postat. Mesajele vor fi publicate doar dupa aprobare.

0 comentarii Adauga comentariu
Magazin Pescuit MarelePescar Lacul Horgesti Lacul Varlaam Baitshop 3 Mihai Perianu BigFish