Shimano Ultegra XTC
Evaluare
  • 5.0/5

PRO

  • Design nou
  • Greutate redusa
  • Introducerea sistemului X-SHIP
  • Posibilitati de customizare

Shimano Ultegra XTC

vlad-pavlovici.jpg Vlad Pavlovici

Vlad Pavlovici este unul dintre cei mai cunoscuti pescari de crap din Romania. 
A publicat sute de articole, traduceri si interviuri care au avut o influenta majora asupra scenei crapiste din tara. Este responsabil de introducerea pe piata din Romania a numerosi producatori britanici de echipamente si nada. 
Colaboreaza cu lacuri si firme de prestigiu in calitate de consultant. Realizator de emisiuni TV. 

Data: 15 februarie 2015 2 comentarii

TUNING DE MULINETE

 

Vlad Pavlovici: Exista o tendinta relativ recenta de a customiza si mulinete, nu numai lansete. Ce lucrari de customizare poti sa faci la Ultegra XTC?

Mugurel Adascalitei: Mulineta pe care am fotografiat-o pentru acest articol este o mulineta care are doua sezoane de folosire pe carpodromuri, inclusiv in concursuri de frecventa, deci a fost folosita intens. Mi-a fost adusa atat pentru intretinere, cat si pentru customizare. La intretinere, am constat o uzura normala in raport cu felul in care a fost folosita si care se poate observa pe dantura pinionului principal. La partea de customizare, am schimbat bucsa de teflon originala (de culoare albastra) de la pinionul central cu un rulment produs de firma americana Boca Bearings.

Ultegra_XTC_2

Vlad Pavlovici: E necesara schimbarea bucsei?

Mugurel Adascalitei: Nu, nu e necesara, ar fi gresit sa se inteleaga asta. Mulineta functioneaza foarte bine asa cum a fost construita, dar daca exista orice posibilitate de imbunatatire, sunt clienti care o cer. Ca si la tuning-ul de masini, unii vor sa aiba altceva decat versiunea de serie si de asta exista specialisti in tuning. Rulmentul cu care am inlocuit bucsa este un rulment inoxidabil cu bile ceramice. Rulmentii Boca nu sunt ieftini, cel pe care l-am folosit costa 10 dolari bucata, dar se poate lucra si cu rulmenti mai ieftini. E foarte important sa fie din otel inoxidabil si sa fie capsulati. Prin inlocuirea bucsei cu un rulment, obtii o mulineta care se apropie ca rulaj de modelul superior Ultegra CI4+.

Ultegra_XTC_10

Vlad Pavlovici: Crezi ca, asa cum a crescut cererea pentru lansete modificate, va creste si cererea pentru mulinete modificate?

Mugurel Adascalitei: E posibil sa creasca, pe masura ce publicul va fi din ce in ce mai informat cu privire la avantajele unei customizari. Problema principala, deocamdata, este ca piata de tuning al mulinetelor este foarte mica si nimeni in Romania nu are stocuri de piese. Sper ca lucrul asta se se rezvolve intr-un timp cat mai scurt, dar in momentul de fata orice piesa trebuie comandata din strainatate, ceea ce implica si timp, si costuri de transport ridicate. Dar cred ca e un lucru de viitor. Customizarea unei mulinete se face repede, costurile nu sunt mari si imbunatatirile sunt evidente.

 

Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

Postarea unui mesaj inseamna acceptarea tacita a continutului acestui Regulament. Sunteti responsabili pentru continutul mesajelor pe care le postati. Mesajele pot fi moderate. Orice abatere de la Regulament va duce la stergerea sau modificarea mesajului postat. Mesajele vor fi publicate doar dupa aprobare.

2 comentarii Adauga comentariu

ejas

10 septembrie 2015

Din poza, daca este o poza de Ultegra XTC, lipsesc cele 2 rotite de plastic, reperele 15177 si 15178 din schema desfasurata a Ultegrei XTC.
De ce ?

Adrian.Baciu

16 februarie 2015

foarte bun articolul.
Felicitari

Magazin Pescuit MarelePescar Lacul Horgesti Lacul Varlaam Baitshop 3 Mihai Perianu BigFish